פנטומימה
ומה אני עושה? מגהץ? מתרחץ? אולי מטפס על עץ?
פנטו מרים קלף ומתחיל בהצגה ללא מילים!
מי יצליח לנחש למה הוא מתכוון?
פנטו מי מה הוא משחק תיאטרלי תחרותי ומלהיב, המפתח את הדימיון, היצירתיות ואת כישורי התקשורת הבין אישית. לילדים צעירים פנטו מי מה הוא כלי חינוכי מדרגה ראשונה. הוא תורם לפיתוח מיומנויות ההבעה, משכלל את יכולות ההבדלה וההכללה (קטגוריזציה) ומהווה כלי נפלא ללימוד מושגים ומילים.
הקופסא מכילה:
לוח משחק, עיגול מזל, קוביות פרס, 4 חפיסות קלפים, שעון חול והוראות מפורטות.
משחק קלפים-ספליט
ספליט –
משחק קלפים משפחתי מהנה ומלהיב, שמשלב קבלת החלטות מהירה ותכנון מהלכים.
למעלה למטה, לימין או לשמאל, היכן תניחו את הקלף האמצעי?
האפשרויות מצטמצמות במהירות. זה הזמן לקלף הג'וקר! השחקן שמסיים את כל הקלפים רשון הוא המנצח. משחק קלפים אסטרטגי, מהיר ומהנה לכל המשפחה. ניתן להתחרות בין השחקנים או לנסות משחק שיתופי.
איך משחקים?
לפני שמתחילים, מערבבים את כל הקלפים ומחלקים לכל שחקן 7 קלפים כשפניהם כלפי מטה. המחלק לוקח שני קלפים נוספים ולאחר מכן מניחים את הקלפים הנותרים כך שפניהם כלפי מטה בצד השולחן, והם ישמשו קופת המשיכה. המחלק בוחר את הקלף הגבוה ביותר והקלף הנמוך ביותר מבין הקלפים ה"רגילים" שקיבל מהקופה, ומניח אום במרכז השולחן אחד ליד השני כשפניהם כלפי מעלה. קלפים אלה יוצרים את שני קצוות הספליט. הקלפים צריכים להיות מופרדים מספיק, כך ששחקנים יוכלו להכניס במרווח שביניהם קלף נוסף. השחקן שמשמאל למחלק מתחיל, והמשחק מתנהל עם כיוון השעון. אפשר להניח רק קלף שמספרו הוא בטווח שבין המספרים של הקלפים שהונחו או קלף ג'וקר. אם אין לשחקן שזהו תורו קלף כזה, יש לאפס את המשחק. השחקן הבא בתור יכול להחליט לאיזה צד בערימה הוא מסיט את הקלף האמצעי – לימין או לשמאל ואז להניח את הקלף הבא שלו בהתאם, ביניהם.
מי מנצח? כששחקן משחק עם הקלף האחרון שלו, המשחק מסתיים והוא המנצח. אי אפשר לסיים משחק עם קלף ג'וקר. אם הקלף האחרון הוא ג'וקר, על השחקן לאפס את המשחק ולקחת מהקופה 3 קלפים.
משחקי צורות
על המשחק
להניח את הצורות בהתאמה לכרטיסי הדגם, במקומות המסומנים. למתקדמים, ניתן לבנות את הדגמים המופיעים מעלה, ללא כרטיס דגם, או ליצור באופן חופשי כיד הדמיון.הכנות: לפני הפעם הראשונה שמשחקים, הוציאו את כל העיגולים המחוררים בכרטיסים.איך משחקים:בחרו כרטיס דגם, מקמו אותו על הלוח והתאימו את הצורות לפי הסימון.
שחקו, תהנו ועצבו יצירות משלכם!
מה בקופסה
לוח משחק מפלסטיק בגודל 24.5x24.5 ס״מ8, כרטיסיות דגם מקרטון בגודל 22x22 ס״מכ-85, צורות מפלסטיק בצבעים שונים בגודל בין 3x1.5 ס״מ ל-3x3 ס״מ , שקית אחסון
בונים מילים
בונים מילים –
משחק תחרותי להרכבת מילים ולתרגול הקריאה והכתיבה.
המשחק תורם להטמעת אותיות האלף – בית והשימוש בהם בצורה תקינה, בהרכבת מילים
המשחק מפתח את כושר הזיכרון והחשיבה.
כהכנה למשחק, פתחו את המגירות שבצידי הלוח והדביקו את המדבקות עם האותיות על כלי המשחק.
איך משחקים?
יש להפוך את כל האותיות כשפניהן כלפי מטה ולערבב אותן היטב. כל שחקן לוקח 10 אותיות ומניח אותן על המתקן שלו. כל שאר האותיות נשארות במגירה שפניהן כלפי מטה.
כל שחקן לוקח אות מהמגירה. השחקן שלקח אות גבוהה יותר בסדר האלף-בית הוא המתחיל. מחזירים את האותיות שהוצאו לערימת האותיות כשפניהן כלפי מטה ומערבבים.
השחקן שמתחיל צריך לבנות במרכז הלוח מילה בת שלוש אותיות לפחות. את המילה ניתן לבנות בצורה אופקית או אנכית בלבד, ולא בצורה אלכסונית. (על לוח המשחק ניתן לבנות מילים אך ורק בשפה העברית.)
השחקן הבא מסובב את השעון שבמגירה לפני שיתחיל לשחק. השעון קובע מהיכן צריך השחקן לבנות את מילתו.
במידה ויצא לשחקן בשעון “כלשהו”, הוא יכול להרכיב מילה על לוח המשחק בכל מקום שירצה.
אם שחקן לא מצליח להרכיב מילה בתורו, הוא לוקח מקופת האותיות מספר אותיות לפי מה שמורה לו המעגל החיצוני שבשעון ומניח אותן במתקן האותיות שלו.
השחקן הראשון שהצליח להשתמש בכל האותיות הנמצאות ברשותו הוא המנצח!
כאשר השעון נעצר על “אמצע”, על השחק להרכיב את מילתו באות האמצעית של אחת המילים שמונחות על לוח המשחק.
כאשר השעון נעצר על “סוף”, על השחקן להרכיב את מילתו באות הסופית של אחת המילים שמונחות על לוח המשחק.
כאשר השעון נעצר על “התחלה”, על השחקן להרכיב את מילתו באות הראשונה של אחת המילים שמונחות על לוח המשחק.
שעון חכם כשר
במילה אחת
משכו 13 קלפים אקראיים מהקופה והניחו אותם הפוכים בערימה במרכז השולחן. חלקו לוח מחיק וטוש מחיק לכל שחקן. בחרו באופן אקראי מי יהיה ראשון השחקן המנחש.
בחרו את מילת המסתורין – השחקן המנחש לוקח את הקלף העליון מהערימה בלי להציץ בו, ומניח אותו על הלוח המחיק שלו כך שכל השחקנים מלבדו יוכלו לראות את המילים (בצד אחד של הלוח המחיק יש מעמד לקלף). כעת השחקן בוחר מספר מ-1 עד 5 וכך קובע לשאר השחקנים לאיזו מילה שאר השחקנים צריכים לספק רמז.
כל שחקן כותב רמז במילה אחת על גבי הלוח שלו בלי לתאם עם שאר השחקנים. רמזים זהים, מאותה משפחה, בשפה אחרת, מומצאים ועוד יפסלו. לאחר פסילת רמזים שאינם תקינים, השחקן המנחש יפקח את עיניו וינסה לנחש מני מילת המסתורית בעזרת מילות הרמז שנותרו. לשחקן יש רק ניחוש אחד!
משחק קלפים-השיקוי
השיקוי-
משחק קלפים אסטרטגי ומלהיב לכל המשפחה.
תחרות השיקויים מתחילה!
מי יהיה הקוסם הראשון שיכין שיקוי קסמים? משחק קלפים אסטרטגי, קצבי ומהנה שבמהלכו תנסו לאסוף ראשונים את הרכיבים המשעשעים, כדי לרקוח מהם שיקויי קסמים ייחודיים.
איך משחקים?
בכל שנה הקוסמים הטובים בעולם מתחרים ביניהם בהכנת שיקויים עוצמתיים במהלך פסטיבל הקסמים השנתי. האם תהיו אלה שיזכו השנה? על ידי מסחר ותכנון נכונים תצטרכו להגיע ראשונים ל-8 נקודות. חשוב שתסחרו ברכיבים שלכם בזהירות, מכיוון ששילוב השיקויים הנכון יסייע לכם לצבור נקודות בונוס נוספות.
הקוסם המבוגר ביותר מתחיל, והמשחק מתנהל עם כיוון השעון. כל שחקן בתורו: 1. בוחר רכיב. 2. מערבב שיקוי אחד או יותר (אופציונלי). 3. אוסף אחד או יותר קלפי בונוס, אם רלוונטי. אם תבחרו לסחור עם השוק, תוכלו לבחור קלף רכיב אחד שברשותכם עבור כל מספר קלפים בשוק שביחד מרכיבים בדיוק את אותו ערך מספרי. כך תוכלו לקבל בתורכם יותר מקלף אחד.
סיום התור: אם יש לכם יותר מ-5 קלפים ביד בסיום התור שלכם ,הניחו את הקלפים שאתם מוותרים עליהם, כך שיהיו חשופים בשוק, עד שייוותרו בידכם 5 קלפים בלבד. כאשר אחד השחקים מגיע ל-8 נקודות, המשחק מסתיים והוא המנצח.