כללי

איך להעסיק את הילדים בבית אחרי הגן?

לייצר סדר יום

מלבד ההכרה שאנחנו נכנסים לשגרה אחרת משידענו עד כה, צריך לייצר סדר יום בתוך השגרה החדשה. "חייבים לייצר סדר יום מה עושים לאורך היום עם הילדים. את המתבגרים אפשר לעזוב, הם יודעים למלא את זמנם בשיעורים ומטלות שמשרד החינוך נותן. אפשר לדבר איתם, לשבת איתם ולצפות יחד בסדרות",

את הדעת ותשומת הלב המרבית צריך לתת לילדים הצעירים. "חייבים להעסיק אותם, זה אומר להיות יצירתיים ולא לצפות שיהיה קל ונעים תמיד. יש המון דברים שאפשר לעשות עם הילדים כמו פעילויות יצירתיות שניתן למצוא גם באינטרנט, אפשר גם להתחיל את הניקיונות של פסח ולרתום את הילדים איתנו לסדר ארונות הבגדים, חדר משחקים, ארונות המטבח ולנקות כל יום ארון אחר, לשטוף את הרכב ביחד ועוד".

 חשוב לשמור על פעילות גופנית וחילוץ עצמות. "כל זמן שאפשר לצאת החוצה כמו לרדת לשחק בגינה עם כדור,  ללכת עם הילדים לים שיראו את הנוף וישבו לשחק בחול, לרדת לגינה ולרכב על אופניים – כל פעילות כזו מבורכת".

זהירות במקום פחד

"גייסו את כוחות הנפש שלכם והגידו לעצמכם שזה לא אמור להיות איום ונורא. אני מאמינה בזה שאנחנו מייצרים את המציאות של עצמינו על פי מה שאני חושבים. אם המוסיקה בראש זה שאנחנו נתגבר וצריכים להיות זהירים ולשמור על היגיינה ומרחק בין אנשים וכי זו תקופה שתעבור, יהיה לנו ולסביבה הקרובה שלנו יותר קל".

רצוי להוציא את המילה פחד מהלקסיקון ולהחליף במילה זהירות. "אנחנו בתקופה לא פשוטה אך יש לשמור על פרופורציות. זכרו שגם הילדים מתגעגעים לסביבת הגן או לבית הספר ולחברים שלהם. הסבירו לילדים שהכל נעשה כדי להיות זהירים ולא מתוך פחד מפני התפשטות המגפה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *