חשיבה
אוצר מילים
"אוצר מילים " הוא משחק מילים מהיר ומהנה ל-4-2 שחקנים, מתאים לגילאי 7 ומעלה.
משחק להעשרת אוצר המילים ולפיתוח זריזות המחשבה!
מטרת המשחק
להרכיב מכל האותיות מילים תקניות בשפה העברית.
הכנת המשחק:
כל שחקן מקבל סט של כל האותיות מ-א' עד ת' (סה"כ 22 אותיות).
מערבבים את קלפי המשימה ומניחים בערימה במרכז השולחן.
מהלך המשחק:
כל שחקן בתורו פותח קלף משימה במרכז השולחן, ומכריז בקול על המשימה. כעת כל השחקנים משחקים במקביל, מנסים להרכיב מילים תקניות בעברית תוך שימוש בכל האותיות שברשותם, בהתאם להנחיה בכרטיס המשימה.
הערה: אם שחקן פתח בתורו קלף משימה אישית – הוא מחליט על משימה כרצונו.
השחקן הראשון שסיים מכריז סיימתי, ואז כל השחקנים מפסיקים להרכיב מילים.
בודקים את המילים של השחקן שסיים ראשון, ואם כולן תקניות – הוא זוכה בקלף המשימה הנוכחי. במידה וישנן מילים שאינן תקניות השחקן יחזיר לקופה את קלף המשימה ובנוסף יחזיר לקופה את אחד הקלפים בהם זכה.
השחקן שצבר את מירב קלפי המשימה – מנצח במשחק
ארבע בשורה
אתגר הממתקים
בונים מילים
בונים מילים –
משחק תחרותי להרכבת מילים ולתרגול הקריאה והכתיבה.
המשחק תורם להטמעת אותיות האלף – בית והשימוש בהם בצורה תקינה, בהרכבת מילים
המשחק מפתח את כושר הזיכרון והחשיבה.
כהכנה למשחק, פתחו את המגירות שבצידי הלוח והדביקו את המדבקות עם האותיות על כלי המשחק.
איך משחקים?
יש להפוך את כל האותיות כשפניהן כלפי מטה ולערבב אותן היטב. כל שחקן לוקח 10 אותיות ומניח אותן על המתקן שלו. כל שאר האותיות נשארות במגירה שפניהן כלפי מטה.
כל שחקן לוקח אות מהמגירה. השחקן שלקח אות גבוהה יותר בסדר האלף-בית הוא המתחיל. מחזירים את האותיות שהוצאו לערימת האותיות כשפניהן כלפי מטה ומערבבים.
השחקן שמתחיל צריך לבנות במרכז הלוח מילה בת שלוש אותיות לפחות. את המילה ניתן לבנות בצורה אופקית או אנכית בלבד, ולא בצורה אלכסונית. (על לוח המשחק ניתן לבנות מילים אך ורק בשפה העברית.)
השחקן הבא מסובב את השעון שבמגירה לפני שיתחיל לשחק. השעון קובע מהיכן צריך השחקן לבנות את מילתו.
במידה ויצא לשחקן בשעון “כלשהו”, הוא יכול להרכיב מילה על לוח המשחק בכל מקום שירצה.
אם שחקן לא מצליח להרכיב מילה בתורו, הוא לוקח מקופת האותיות מספר אותיות לפי מה שמורה לו המעגל החיצוני שבשעון ומניח אותן במתקן האותיות שלו.
השחקן הראשון שהצליח להשתמש בכל האותיות הנמצאות ברשותו הוא המנצח!
כאשר השעון נעצר על “אמצע”, על השחק להרכיב את מילתו באות האמצעית של אחת המילים שמונחות על לוח המשחק.
כאשר השעון נעצר על “סוף”, על השחקן להרכיב את מילתו באות הסופית של אחת המילים שמונחות על לוח המשחק.
כאשר השעון נעצר על “התחלה”, על השחקן להרכיב את מילתו באות הראשונה של אחת המילים שמונחות על לוח המשחק.
בינגו בורר הקסם
במי בחרתי היהודי
משחק במי בחרתי ? Mitzva Family נחש מי יהודי
משחק קופסא במי בחרתי משחק אישיות משודרג עם דמויות המתאימות לעולם המסורת היהודי. מפתח כישורי שפה וכישורים חברתיים
בנה מספר
משחק חשבון להכרת הספרות 0-10 ולימוד הרכבי הספרות
מטרת המשחק: פיתוח חשיבה חשבונית לילד בגיל הרך, תפיסת הכמות מ-0 עד 10, הילד לומד להכיר
את הכמות מ-0 עד 10, מהמוחשי למופשט באמצעות השחלת הקוביות למוט.
עלי-יד סיבוב של הקוביות הילד לומד את הרכב המספר בהתאם לעיגולים הצבעוניים.
למשחק מצורפים לוחות ובהם תרגילי חשבון לכל ספרה.
על-ידי סיבוב של הקוביות עם הניקוד הצבעוני הילד לומד בעצמו את הרכבי הספרה.
תכולה: 55 קוביות עץ עם עיגולים מודפסים ב-4 צבעים, 11 מקלות עגולים באורכים שונים,
11 מעמדים מעץ, 9 לוחות מפל מודפסים עם תרגילים שונים, 11 לוחות מפל עם הספרות 0-10
מק״ט: 3380
הארכיטקט הצעיר 1
הכבאים באים
המפתח לטירה
זיכרון ראשון שלי
זיכרון ראשון שלי –
כל ילד מכיר את משחק הזכרון הקלאסי המוכר, הפעם מדובר במשחק זכרון עם טוויסט וחידוש מרענן במיוחד.
משחק “זיכרון ראשון שלי”, משחק לוח איכותי מפלסטיק אליו משחילים כרטיסי תמונות – בכל כרטיס 8 זוגות של תמונות.
למשחק מצורף שעון חול מפלסטיק, הילדים צריכים להתבונן היטב בתמונות ולזכור את מיקום התמונות.
כשהזמן בשעון החול אוזל, עליהם לכסות את התמונות במכסים המיוחדים ולהתחיל למצוא זוגות.
משחק לפיתוח הזיכרון ולתיאום עין-יד.
המשחק מכיל 20 כרטיסים בלוחות דו-צדדים, במגוון נושאים לימודיים וחינוכיים, לדוגמה: אותיות, מספרים, משפחה, כלי בית, בעלי חיים, כלי תחבורה ועוד נושאים רבים.
המשחק תורם לפיתוח הזיכרון ולהכרת תמונות, בעלי חיים ועוד וכולל מכסים מעוצבים לאחיזה נוחה ושעון חול מפלסטיק.
זמן תגובה
מניחים את הקלפים כשהתמונות כלפי מטה ומכוונים את מחוג שעון העצר. לכל משתתף בתורו מורם קלף ומוכרז הנושא המופיע עליו. כאשר מופעל שעון העצר, על השחקן למצוא שלושה דברים המתאימים לנושא הקלף. כאשר השחקן הצליח במשימה הוא עוצר את השעון וזוכה בניקוד על פי המספר שמוופיע על השעון. בכל סיבוב עולה רמת הקושי במשחק והשחקנים נדרשים למצוא יותר מילים בנושא הנתון.