כללי

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים בריכות ביתיות לקייץ !!

בחירת גודל הבריכה

לפני רכישת בריכות ביתיות לקייץ כדאי מאוד לבחון את השטח עליו את מתכוונים להתקין את הבריכה. ולהקצות לעצמכם את השטח המיועד לבריכת השחיה.שטח זה חייב להיות ישר, נקי מעצמים בולטים ומפולס לחלוטין. ודאו כי יש לכם שקע חשמל תקני ומוארק כראוי לצורך שימוש במשאבת הסינון. שטח לא מפולס יפגע בבריכה, במראה שלה ועלול לגרום לפציעה של המשתמשים ו/או פגיעה ברכוש.

ברך כלל נרצה את הבריכה הגדולה ביותר שנוכל להכניס לחצר, האם זה נכון? הרבה אנשים לא מודעים לגדול הפיסי של הבריכה אלא עד שנרכיב אותה בשטח גם כאשר על אריזת הבריכות של יש את כל המידע לגבי גודל השטח הנדרש בכדי להתקין את הבריכה. לאחר שראיתם את המידע הרלוונטי של הבריכה אותה אתם רוצים לרכוש כדאי לתת את הדעת על הדברים הבאים: בריכה צמודה מידי לקיר כזה או אחר עלולה לספק לאחד הילדים אפשרות לטפס ולהכנס אל הבריכה גם כאשר הסולם לא נמצא בבריכה ואז יכולת השליטה קטנה. התקנת הבריכה תהיה כך שהפתחים בדופן הבריכה המיועדים לחבור מערכת הסינון יפנו אל מקור החשמל. שימוש בכבל מאריך הוא אסור. כמו כן יש לתת את הדעת על מיקום המשאבה בשטח לפני התקנת הבריכה . התקנת המשאבה במקום ללא גישה עלולה לגרום לנזק למשאבה כמו גם לתחזוקה לא נכונה ו/או מספקת בגלל חוסר גישה אליה.

הכנת השטח

יישור השטח לא יתבטא בכך שנמלא אדמה / חול במידה וישנו שיפוע בגינה. יש לתת את הדעת לכך שכאשר ממלאים אדמה חדשה, היא מאווררת ותשקע בזמן המגע הראשון שלה עם מים, מה שיגרום לשקיעת הבריכה וגרימת נזק. אין "להלוות" אדמה ממקום גבוה למקום נמוך. יש להתייחס תמיד למקום הנמוך ביותר כנקודת הייחוס , נקודת ה-"0" ובהשוואה אליה יש להוציא את שאר האדמה בכדי להשוות את הגובה לנקודה הנמוכה ביותר. ורק אז ניתן יהיה להתקין את בריכות ביתיות לקייץ

בכדי למנוע שקיעת התומכים באדמה/ חול, מומלץ להצטייד במשטחי עץ (עץ סנדוויץ') גודל כל משטח יהיה 40X40 ס"מ. ולמקם אותו כך שהתומך האלכסוני יחצה את המשטח לשניים. אסור להשתמש באריכי רצפה למינהם או קורה אחת לכל אורך הבריכה. חלקו העליון של משטח העץ יהיה בגובה "0" ומקביל לקרקע החולית ו/או האדמה.

בטיחות

אחזקת בריכות ביתיות בחצר הבית מעבר לתחזוקה השוטפת מצריכה שימת דגש על אמצעי זהירות, התנהלות ושימת דגש על כמה דברים חשובים. וזאת בכדי לשמור על בני הבית והאנשים המשתמשים בבריכה או נמצאים בסביבתה. לימדו כיצד לתת עזרה ראשונה וביצוע החייאה, דאגו לכך שתמיד יהיה טלפון זמין בקרבת הבריכה לשימוש בשעת הצורך.

הכירו ולימדו את הסכנות שיכולות להיות לילדים בסביבת בריכה. מודעות לסכנות יכולה למנוע אסון, שמרו על עירנות גם כאשר מדובר בריכות שחייה ביתיות. הורים אחראים יבינו את חשיבות כללים אלו ויממשו אותם, כך יוכלו לשמור על שגרה של הנאות בבריכה

חשוב לזכור שעד כמה שהילדים שלנו נראים לנו גדולים ועצמאים, לא כך הדבר. ילדים לא נכנסים לבריכה ללא השגחת מבוגר, בוודאי לא ילדים קטנים. גם במקרה של בריכות שחייה ביתיות חשוב לשמור על הילדים, כניסת ילדים לבריכה תלווה תמיד בהשגחה קבועה של מבוגר כאשר הילדים נמצאים כל הזמן בטווח יד כל הזמן.

גם אם אתם חושבים שאתם בבית שלכם, ובבית שלכם דבר כזה לא יכול לקרות. זוהי מחשבה שגויה שכן אסונות יכולים לקרות גם בריכות ביתיות וללא התרעה מוקדמת, על מנת למנוע אסונות מהסוג הזה ובמיוחד בקרב ילדים קטנים, יש להקפיד. ילד אשר לא יודע לשחות יכנס למים רק עם אמצעי ציפה, מצופים, גלגל כאשר הוא נמצא כל הזמן בטווח יד של המבוגר המשגיח והאחראי.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *